onsdag 16. april 2008

Den aller, aller siste tingen.... OPPSUMMERING!

Hva synes så jeg om dette?
23tingom tonull har gitt meg et innblikk i noen av de tingene som er en del av web 2.0. Jeg har lært at jeg kan sette tager på fotografier, bøker, blogger, nettsteder og alt mulig annet. Da kan jeg lage tagskyer - av og til opptrer de som tåkedotter - og da skal det bli lettere å finne igjen disse tingene for meg og for andre. Jeg har tenkt, tygd og smakt på opplevelsene av web2.0 og her er mine tager:
Morsomt, artig, ubrukelig, tullete, nyttig, uvesentlig, utfordrende

Jeg opplever en del av tonull-tingene som egotripper. Det ser ut til at det gjelder å iscenesette seg selv ved å lage kule, spenstige, interessante, trendy, intellektuelle profiler. (stryk det som ikke passer og legg gjerne til noen fler)
-Hm-m-m... Litt sånn kikkermentalitet der. Ja, ja - bruk det den som gidder.

2.0-tingene KAN brukes til andre ting og jeg vil forsøke å sette dem i en sammenheng der jeg kan vurdere om dette bidrar til:
1) VESENTLIGHET. Er dette vesentlig? For hvem? Brukes til hva? Vil det forbedre noen tilbud?
2) NYTTIG for biblioteket, bibliotekets idé og verdier, for brukeren
3) TIDSBRUK. Skal jeg bruke tida mi til alt dette? Arbeidstida? Det blir i så fall ikke rare greiene... Da blir det fritida da. På bekostning av familie, venner, hus, hage, hobbyer og muligheten til å gjøre ingenting... Var det noen som snakket om tidsklemme? Hvor tar vi tida fra????

Ingen kommentarer: